3 solutii impotriva unei surse de probleme cu frica

Salut

Acest articol prezinta unul din acele momente in care esti predispus la dezvoltarea unor probleme de anxietate.

O să revin pe scurt la cum am contactat eu problemele.

Eram în clasa a 9-a, era o schimbare a stilului de viață, odată cu intrarea la liceu. Aveam așteptări mari, în mintea mea viața de liceu era ceva „cu totul nou” și „grozav”.

Ce vreau să observi aici e că îmi reprezentam realitatea (acele așteptări), ca pe ceva dificil, solicitant și, implicit, ea devenea mai grea pentru mine.

Cum privim lucrurile e mult mai important decât cum sunt ele în realitate.

Apoi, aveam colegi noi, locație nouă, o ordine și atmosferă nouă. Trebuia să mă adaptez. Eu, însă, eram obișnuit cu acel tocit pe care-l practicam adesea în generală.

Așa că, nu mai rezistam. Eram obosit.

Iar acesta este subiectul pe care vreau să-l abordez astăzi.

Oboseala e cea care te predispune la probleme anxioase.

Când ești obosit, ești cu resursele la pământ. Devii obosit fizic iar acest lucru se manifestă și la nivelul psihicului.

Dacă nu mai ai energie, nu mai ai nici „chef” să cauți soluții la problemele care apar.

Dacă nu mai cauți soluții, nu-ți rezolvi problemele. Dacă te tot gândești doar la ele și cât ți-e de greu, te predispui să crezi că nu mai poți face față, apare panica și, implicit, anxietatea.

Ce e de făcut?

O PAUZĂ!

  • Lasă munca mai ușor

Octavian Paler spune „avem timp pentru toate”. Hmmm, dacă nu avem, uneori trebuie să ne facem.

Așa că, vreau să-ți reamintesc. Nu ești un robot, ești un om. Dacă muncești în continuu, o să „pici” la un moment dat.

Nu vreau să te descurajez, vreau doar să fiu optimist realist.

Când ești prea obosit, fă o pauză. Vei avea mult mai multe de câștigat.

Ceea ce îți ia 20 de minute când ești obosit, îți poate lua 5-10 când ești energic.

Relaxându-te, nu pierzi timp, ci, dimpotrivă, câștigi.

  • Relaxează-te puțin

Într-o zi veneam de la Cluj spre casă, spre Aiud. Eram într-o mașină cu niște aiudeni.

O femeie de acolo, m-a întrebat ce să facă pentru a simții mai puțin stres. I-am recomandat un exercițiu de respirație.

M-a întrebat, „dar cititul nu e ok, dacă simt că mă ajută?”, i-am răspuns ”bineînțeles! orice te ajută trebuie păstrat, ce nu te încurcă, eliminat”

Așa că, oricare e metoda, dacă dă rezultate, folosește-o!

Eu, când am o perioadă mai tensionată, alerg 20-25 de minute. Apoi sunt ok. Eventual mai stau 10 minute în meditație după.

  • Înconjoară-te de oameni pozitivi (ai nevoie de suport social)

Când tu nu mai ai încredere în tine, alții ți-o pot readuce.

Îmi amintesc în 2008, când eram în perioada mea critică, cum m-a încurajat un psiholog atunci când nici eu nu mai aveam încredere în mine. Ei bine, datorită încurajării primite din partea lui, am continuat „lupta” și în cele din urmă am învins.

Ești o ființă socială. Înconjoară-te de oameni pozitivi, oameni cu aceleași idealuri ca ale tale. Te va ajuta ENORM!

(multumesc colegelor de la facultate care m-au sustinut in ultima perioada in provocarile prin care am trecut)

Cunoști pe cineva obosit? Dă-i, articolul și avertizează-l de riscurile la care se predispune, sau dă un like/share pe facebook te rog. Vor putea fi persoane care o să-ți spună că le descruajezi sau, persoane care să fie de acord cu tine și să-ți mulțumească.

Sunt curios, se simte că sunt obosit acum când am scris articolul? 😀

Ce alte chestiuni crezi că te predispun la probleme de anxietate?

Pe curând,

Crist Pavel

Dacă simţi că ai orice fel de completare sau vrei să-mi spui ceva, lasă-mi un comment mai jos sau trimite-mi un mail la: cristi@scapadefrica.ro

Autor foto

Aboneaza-te prin mail

si primesti ghidul gratuit - Cum controlezi orice frica intensa sau emotii puternice - 3 metode prin care sa reduci din senzatiile neplacute:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...