7 principii pentru a avea un corp ce are grijă de tine

Ți-ai pus alarma să sune la ora 6:30 pentru a te trezi cât mai devreme, să poți profita de întreaga zi.

7 principii pentru un corp de are grija de tine

Nu contează, te-ai trezit oricum odată pe la ora 4, dar te-ai uitat la ceas și ai adormit din nou, chiar dacă nu la fel de adânc. Apoi pe la 6, deschizi din nou ochii și te tot uiți la ceas, cât mai „trebuie” să stai în pat.

Nici nu sună bine alarma că deja o și oprești. Te ridici și fugi direct la calculator. Deschizi mailurile și începi să verifici. Îți amintești că de aseară mai ai câteva sarcini pe care „trebuie” să le faci de la prima oră. Te pierzi în sarcini și uiți că ești încă în pijama, că nu ai făcut duș sau că n-ai mâncat nimic. Pe telefon primești un mesaj, cineva te roagă să-l ajuți cu ceva. 

Fugi la duș, te speli în grabă. Te bărbierești în grabă și-ți faci câteva tăieturi. Oricum, barba s-a obișnuit să fii „violent” cu ea. Sângerează puțin dar se oprește. Te enervezi ca nu cumva să-ți mai păteze și cămașa, pentru că doar asta-ți mai lipsește acum.

Ți-ai pus un ou la fiert înainte să intrii la duș, nu mai este apă aproape deloc în vasul în care l-ai fiert. Îți trântești rapid ceva de mâncare din frigider și înfuleci ca un aparat de balotat fân. Automat și fără să te bucuri de mâncare, cu gândul la toate sarcinile pe care le ai de făcut pe parcursul zilei.

Te uiți la ceas și vezi că tinzi să fii în întârziere, dar vrei să speli vasele, nu-ți place să le lași „pentru muște”. Le speli în grabă, te uzi cu apă pe pantaloni și te enervezi puțin și din cauza asta.

Ieși pe ușă în grabă și pe drum, alergi efectiv spre autobus sau spre locul în care trebuie să ajungi. Ajuns acolo, intri direct în pâine. Termini treburile și revii acasă, continui maratonul.

Uiți că „trebuie să și mănânci” și tot alergi printre sarcini. Nu te poți bucura de nicio sarcină pentru că atunci când începi una, deja te gândești la cea care urmează sau chiar la câte mai ai de făcut. Telefonul îți sună, cineva îți cere ajutorul. Întrerupi tot ceea ce făceai și-l ajuți. Observi că a trecut o oră și ai făcut tot altceva din ceea ce ți-ai propus. Ești nervos acum și impulsiv.

Vrei să te „relaxezi” așa că deschizi facebook-ul, acolo, mai multe mesaje printre care încă unul la care trebuie să răspunzi urgent. Se face seară și tu nu ai mai mâncat de la micul dejun.

Începi să tremuri și te simți luat, te simți de parcă altcineva te-ar controla iar tu ești doar o victimă, un sclav, care e pus încontinuu să alerge. Nu mai poți, trebuie să dormi. Îți pui ceva rapid să mănânci, înfuleci în grabă și puțin, apoi sari în pat. Îți propui ca mâine să te trezești devreme pentru a „termina tot ceea ce ți-ai propus” și ciclul continuă, povestea se repetă…

Nu mă înțelege greșit. Nu vreau să-ți spun să nu fi activ, să nu te stresezi deloc, să nu-ți pese deloc. Nicidecum.

Un nivel optim de stres e necesar, altfel am vegeta. Însă să nu fie nici prea ridicat încât să simțim că urmează să ne explodeze capul, dar nici prea scăzut încât să simțim că din moment în moment vom adormi.

Vreau să-ți transmit un mesaj simplu, prezentat sub forma unei întrebări:

Avionul poate zbura fără combustibil?

Cu cât are mai puțin și vrea să zboare mai departe, cu atât tinde mai mult să se prăbușească.

Îți pui proiectele mai presus de tine?

Dacă tu nu ai grijă de „fabrica ta de proiecte” (tine), cum crezi că ele vor putea să se dezvolte? Cum crezi că se dezvoltă ele, dacă „generatorul” lor e tot mai lipsit de resurse?

Vreau să-ți trasmit un mesaj simplu:

dacă vrei să fii productiv, ai grijă de tine în primul rând, iar abia apoi de sarcini.

Am găsit un material interesant, e vorba despre un studiu (Alameda County) unde s-au identificat o serie de factori de bază pentru un stil de viață sănătos, care poate prelungi speranța de viață a unui individ cu până la 11 ani.

Acele mici reguli erau următoarele:

- 7-8 h de somn/noapte
– fără fumat
– consum de alcool (doar moderat)
– mișcare regulată
– mic dejun regulat
– normoponderabilitate (nici prea gras, nici prea slab)
– absența gustărilor între mese (exceptând fructele)

Poți să-ți iei angajamentul ca să respecți majoritatea din aceste recomandări?

După cum observi, nu sunt o rețetă foarte exactă, pentru că nu există rețete universale. Fiecare are corpul său și are nevoile puțin personalizate. Mișcare regulată poate nu-ți spune nimic concret, ce să faci, cât și unde, dar îți amintește să faci ceva.

Totodată nu există rețete „garantate”, ci doar rețete care măresc cu mai mult sau mai puțin probabilitatea de a obține un rezultat sau altul.

În caz că mă cerți că nu-ți spun nimic nou, îți spun că dacă ești conștient de aceste principii, pentru mine e suficient.

Ai grijă de corpul tău, iar corpul tău va avea grijă de tine.

Pe curând,

Cristi Pavel

Sursa foto

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Daca ti-a placut, te rog, spune-le si altora

Spune-ti parerea

comentariu

Spune-ti parerea