Cum poti deveni mai consecvent

A început să mă intereseze ceea ce se numește „street workout” sau cum să-ți dezvolți musculatura folosindu-te doar de greutatea propriului corp.

consecventa

Eram acasă la ai mei și făceam diferite exerciții fizice la bară (orizontală, nu verticală 😛 ). Vedeam cum în alte dăți puteam depune efort mult mai susținut dar acum nu reușeam la fel. Era și normal, pentru că nu am mai făcut asta de o bucată bună de timp.

Atunci mi-am dat seama de ceva, mi-am reamintit un element important din dezvoltare și optimizare.

Cu toții ne dorim câte ceva, așa suntem noi, mai ales în cultura vestică. E greu să nu-ți dorești nimic, inclusiv cei care vor să renunțe la dorințe, cum sunt cei care practică budismul, au nevoie să depună efort în această direcție.

Stau puțin și reflectez asupra lucrurilor pe care vreau să le îmbunătățesc dar și asupra lucrurilor pe care am reușit să le îmbunătățesc.

Între cele 2 există o diferență care, bineînțeles, constă în mai multe elemente, dar un element important este consecvența.

Mi-am dat seama de ce în anumite domenii aveam rezultatele pe care le doream și în altele mai puțin.

Mi-am dat seama că orice „război” pe care l-am câștigat aveam adoptată ca strategie de luptă: consecvența.

Să nu uităm de puterea obiceiului, de puterea inerției și a obișnuinței, atunci când vrem să facem ceva.

Cum să mărești șansele de a fi consecvent?

1. Încearcă să practici obiceiul pe care vrei să-l dezvolți aproximativ la aceleași ore, în același loc

Astfel încât doar stimulii pe care-i vezi în acel mediu să-ți declanșeze tendința de a executa acel comportament. La fel cum câinii lui Pavlov salivau la auzirea clopoțelului, la fel să „salivezi” și tu în a face comportamentul dorit la contactul cu acel mediu.

2. Oferă-ți o recompensă după fiecare executare și să NU ți-o oferi atunci când nu faci.

O recompensă este orice consecință a unui comportament care duce la creșterea frecvenței/intensității/duratei/etc. acestuia. De cele mai multe ori ceva ce-ți face plăcere.

Simpla imaginare a rezultatului dorit  poate fi o recompensă, dacă-ți produce plăcere. Important e să se facă o legătură între comportament-consecința dorită.

3. Grupează-te, fă o înțelegere cu cineva care vrea să dezvolte și el/ea un obicei.

Astfel încât să vă susțineți reciproc, să vă încurajați reciproc sau vă mustrați reciproc atunci când nu vă țineți de treabă.

Te invit la consecvență,

Cristi

Sursa foto

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Spune-ti parerea