Cum poti evita pierderea unor relatii si oportunitati

Salutare

Sunt unele perioade în care-ți dai seama abia după ce au trecut ce ai greșit și ce nu. Eu cred că e bine să trecem prin multe întâmplări, cât mai diverse, de unde să învățăm cât mai multe lecții care ne ajută să trecem la un nivel superior de înțelegere, de relaționare, de funcționare ca individ.

cfr

 

Pentru lecția de azi îi sunt recunoscător prietenei mele pentru că prin interacțiune și discuție cu ea am conștientizat această lecție.

Știi ce e tare? Că foarte multe lucruri le știm deja, dar nu le conștientizăm. Știm ce ar trebui făcut dar pur și simplu nu ne amintim, e undeva în mintea noastră dar e într-un loc ascuns.

Urmărind puțin lumea politică, deși nu vreau să vorbesc despre acest subiect în mod specific aici, mi-am dat seama că acolo s-ar potrivi foarte bine această lecție și niște politicieni serioși așa ar proceda.

Știi că sunt acele momente în care urlii, te enervezi, vorbești prostii, jignești, înjuri, izbucnești și pe urmă ajungi să le regreți? Ajungi să strici relații cu diferite persoane sau chiar cu grupuri întregi, să pierzi anumite oportunități doar pentru că nu ai gândit înainte să vorbești.

Lecția importantă pe care vreau să o împărtășesc cu tine astăzi este cea a rațiunii peste emoție.

Sunt momente în care-ți vine să-ți bagi picioarele și să înjuri, să ridici tonul, etc. E normal să mai apară, ești om, ai dreptul să greșești. Cu toate acestea lucrurile au consecințe negative de cele mai multe ori.

Se întâmpla săptămâna trecută să fiu la casa de bilete de la CFR din Aiud să rezerv un loc într-un vagon interregio. Doamna de la ghișeu vorbea la telefon.

Eu îi dai carnetul cu cupoane și-i spun ora și trenul, apoi o rog dacă se poate să-mi dea un loc anume dintr-un vagon dacă se poate. Nu prea o auzeam că aveam un geam de sticlă în față și în plus ea continua să vorbească la telefon iar eu nu știam când vorbește cu mine sau cu altcineva. Eu tot întrebam „cum? cum? nu vă aud, n-am înțeles” iar ea se întoarce cu o expresie facială ce transmitea furie și începe să urle și să-mi spună că am probleme cu auzul.

Eu atunci mă enervez și încep să urlu și eu (pentru că s-a mai întâmplat cu exact aceeași persoană să trebuiască să-mi anuleze și refacă un bilet pentru că nu a auzit ce-i spusesem pentru că vorbea la telefon), ea începe să urle și mai tare, eu mă iau de ea că de ce vorbește la telefon și nu se oprește până-n eliberează biletul și ea se enervează și mai tare.

Așa că în final eu ajung să primesc un bilet cu un loc la întâmplare, pe când obiectivul meu era acela de a avea un loc anume. De ce? Tanti s-a enervat și a lovit în tastatură și primul loc care a venit, acela mi l-a dat.

Ce am ilustrat aici? Un episod în care dacă gândeam mai mult înainte să reacționez, probabil că aveam obiectivul îndeplinit. Dacă făceam un pas în spate înainte de a răspunde agresiv la agresivitate, dacă mă detașam puțin și nu mă enervam probabil că aveam obiectivul îndeplinit.

Aceasta e lecția pe care eu am învățat-o în ultima perioadă și pe care am exemplificat-o în întâmplarea cu vânzătoarea de bilete de la CFR:

  • înainte de a răspunde agresiv la o agresiune, fă un pas în spate și analizează ca și cum lucrurile i se întâmplă altcuiva – adică, detașează-te puțin de situație (știu că e greu, dar e nevoie de exercițiu)
  • înainte de a ataca pe cineva, sau a răspunde impulsiv, fă un pas în spate și analizează potențialele consecințe, dacă răspunsul tău te face să câștigi sau să pierzi mai mult

Nu înseamnă să nu fi autentic, să fii fățarnic, înseamnă doar să gândești puțin înainte de a acționa și mai ales de a reacționa, să fii conștient și de potențialele consecințe pe termen lung.

Sper că te-a inspirat lecția pe care eu am învățat-o și să-ți fie de folos și ție.

Cu drag,

Cristi Pavel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Spune-ti parerea