De ce e important sa intelegi frica

Salut

Acest articol te va ajuta să nu faci pasul greșit de a confunda teama cu altceva.

Îmi amintesc atunci când începeau problemele mele cu atacurile de panică.

Eram clasa a 9-a și observam că „mi se face rău” și că aveam o stare continuă de tensiune (anxietate).

Mă simțeam, în unele momente, atât de rău încât trebuia să ies afară din sala de clasă, să trag aer în piept și să mă spăl pe față cu apă rece.

Era o stare foarte confuză, de agitație, lipsă de putere, dezorientare, stări specifice anxietății intense.

Problema era că eu nu știam exact ce am. Simțeam o parte din aceste simptome și mă speriam.

Credeam că am ceva lipsă de calciu și magneziu sau chiar mă bătea gândul că aș putea avea probleme cardiace.

Aceste gânduri „fataliste”, că aș avea o boală gravă de care să nu știu, îmi alimentau anxietatea și stările negative.

Era ca un vârtej care mă trăgea în el:

–          Gândul că aș putea avea o boală gravă amplifica starea de tensiune, care, la rândul ei îmi aducea „dovezi” că aș putea avea acea boală de care bănuiam.

Ok. Ceea ce vreau să-ți spun e că, e foarte imporant să cunoști frica.

De ce?

  1. Să nu fie o altă problemă și să o confunzi cu frica.

E important dacă te simți ciudat, să consulți medicul să aflii exact care e problema.

S-ar putea chiar să treci printr-o perioadă în care procesele din organismul tău să fie dezechilibrate puțin și să nu fie anxietate.

De aceea, înainte de a încerca o soluție, e nevoie să cunoști cât mai bine problema.

Mergi la medic, nu amâna! E mai bine să previi decât să repari!

2. Să fie frică și să o confunzi cu altă problemă

Eu credeam că sufăr cu inima sau că am lipsă de calciu de mă simțeam așa slăbit.

Abia după ce am ajuns la medic și am trecut prin examenul psihiatric am aflat care era adevărata problemă.

Așadar, ca să recunoști mai bine simptomele anxietății o să enumăr pe cele mai comune.

Aceste simptome le putem clasifica la cel puțin două nivele:

a)      Fiziologic

  • Ritm cardiac accelerat
  • Respirație accelerată sau neregulată („agitată”)
  • Transpirații (la nivelul palmelor sau în alte zone)
  • Tremor (picioare, mâini, etc.)
  • Greață (tendință de a vomita)
  • Nevoia de a defeca/urina (mai ales în prezența situației stimul pentru anxietate)
  • Etc.

b)      Psihologic (nivelul subiectiv, sau ceea ce simți ca stare psihologică)

  • Dezorientare
  • Amețeală
  • Nesiguranță
  • Dorința de a găsi un loc „sigur”, de a sta în preajma persoanelor care ne oferă siguranță
  • Dorința de a evita tot mai mult situațiile care s-ar putea să ne solicite (provocările)
  • Gânduri recurente și deranjante (obsesive)
  • Gândire negativistă și exagerată
  • Etc.

Așadar, ți-am enumerat aici cele mai comune simptome specifice anxietății/fricii.

Oricum, este recomandat ca de îndată ce începi să te simți astfel, sau să ai senzații asemănătoare, să consulți și medicul pentru a te asigura că e frică și nu altceva.

Dacă e altceva, nu te îngrijora, nu e „sfârșitul lumii”. E nevoie să faci acest lucru pentru a te  asigura că urmezi „tratamentul” corect.

Te rog, trimite acest articol mai departe cuiva pe care-l cunoști că are probleme cu frica sau resimte aceste simptome. S-ar putea să-i fie util sau, dă un share/like pe facebook te rog pentru a ajunge mai ușor la alții care au probleme.

Așadar, primul pas e să cunoști dacă ceea ce experiențezi e frică și nu altceva. De restul ne vom ocupa de acum înainte.

Acestea sunt singurele simptome pe care le simți când apare frica? Ce alte simptome apar la tine?

Pe curând,

Cristi Pavel

Dacă simţi că ai orice fel de completare sau vrei să-mi spui ceva, lasă-mi un comment mai jos sau trimite-mi un mail la: cristi@scapadefrica.ro

Autor foto

Aboneaza-te prin mail

si primesti ghidul gratuit - Cum controlezi orice frica intensa sau emotii puternice - 3 metode prin care sa reduci din senzatiile neplacute:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Spune-ti parerea