Ghid de supravietuire in sesiune

ghid de supravietuire in sesiune - hipocrate

În antichitate, mai precis în Grecia antică, oamenii credeau că bolile sunt date de zei.

Iar dacă apărea cineva, care făcea ritualuri magice și reușea să-i vindece, oamenii îi divinizau și le ridicau temple.

Apoi, a apărut Hipocrate din Cos, care a schimbat puțin lucrurile. El spunea că bolile nu sunt date de zei, ci sunt date de dezechilibre din organism, adică, de natură.

El este cel care introduce teoria celor 4 umori:

  • sângele
  • limfa
  • bila neagră
  • bila galbenă

Boala apărea, conform acestei teorii, de dezechilibrele între aceste 4 umori. Iar procesul de însănătoșire consta în echilibrarea, fie din exterior, fie din interior, a acestor umori.

Acum, hai să privim viața noastră din 4 puncte de vedere.

1. Munca

2. Sănătatea (alimentație, mișcare, somn)

3. Emoțiile (într-o oarecare măsură, partea de relații)

4. Spiritualitatea (integrarea în ceva mai mare decât „noi”)

Acestea, le putem privi, ca fiind 4 umori ale noastre. Echilibrul dintre acestea ne aduce mulțumirea și satisfacția în viață. Echilibrul ne ajută să fim fericiți și împăcați, împliniți cu ceea ce avem.

Cu cât ești mai puțin frustrat, cu atât poți face mai mult efort, cu atât ai mai multă energie și mai multă dispoziție de a face ceea  ce ți-ai propus.

Știi că mai nou se spune că la baza majorității bolilor, stă stresul. Ei bine, echilibrul dintre cele 4 arii ale vieții noastre ne ajută să ținem stresul la un nivel suportabil.

După cum scrie în titlu, e vorba de stresul pe care-l resimt oamenii în preajma unor examene. Vreau ca în acest articol să te ajut să păstrezi un echilibru între domeniile vieții și să te simți cât mai împlinit, cât mai relaxat și să resimți mai puțin stres ca să poți să-ți duci la capăt planul de studiu.

Ce ai de făcut, concret, este să ai grijă zilnic de FIECARE dintre aceste domenii. Bineînțeles, în preajma examenelor, vei petrece mult mai mult timp muncind decât având grijă de emoții sau de spiritualitate.

Însă, un minim nenegociabil poți să-ți aloci.

Pentru

muncă – să petreci un minim de ore pe zi pregătindu-te pentru examen

sănătate – să mergi minim 10 minute pe jos ori să faci minim 10 flotări sau minim 10 genoflexiuni

emoții – să vorbești cu un prieten, 5 minute, și să fii prezent în acea conversație, să fii implicat, să fii acolo, ori să te uiți în oglindă, ori să râzi uitându-te la ceva amuzant, ori să asculți o melodie care te face să te simți bine

spiritualitate – să spui o rugăciune, să faci 10 minute de meditație, sau să fii recunoscător pentru un lucru care face parte din viața ta, în fiecare zi

Eu – o să citesc minim 4 ore pe zi (muncă), o să fac minim 10 flotări pe zi (sănătate), o să citesc minim 1 banc/zi (emoții), și o să fiu recunoscător pentru minim un lucru pe care-l am (spiritualitate). Acesta e minimul meu nenegociabil.

Care e minimul tău nenegociabil? Scrie-l într-un comment mai jos.

Cristi Pavel

Autor foto

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 thoughts on “Ghid de supravietuire in sesiune

  1. ioan

    Salut uite eu am cam greisit la toate proctele acum de final si am cam pierdut motivaia .Si am cv ganduri negativa ca nu am muncit destul ca nu pot sa ma descurc in sesiune cum as putea scaa de frustrare si pot munci cu placere ca imi place cea ce fac

    Reply
    1. Cristi Pavel Post author

      Dacă ți-ai pierdut motivația, pune-ți întrebarea: de ce faci ceea ce faci? (de aici decurg motivele, care aduc motivația)

      Gândește-te că trecutul e trecut, nu-l mai poți schimba. Ce-ți rămâine de făcut e să-l accepți. Dacă nu ai muncit destul de mult, asta e, încerci să recuperezi acum.

      Fii atent la faptul că gândurile îți influențează emoțiile și acțiuniile și implicit rezultatele. Așa că, înlocuiește gândurile negative cu cele pozitive. De fiecare dată când apar gânduri negative, fă rapid o schimbare și reinterpretează situația în termeni mai pozitivi. Ca să ai motivație să faci asta, gândește-te că ai permis gândurilor negative să „se dezvolte” și ai ajuns la frustrare și pierdere de motivație.

      Așa că, fă un exercițiu și concentrează-te pe ideea că îți place ceea ce faci și că vei face tot ceea ce ține de tine ca să te descurci în sesiune. S-ar putea să nu ai exact rezultatele pe care ți le dorești, dar, e mai sănătos să ai o perspectivă flexibilă și să fii rațional. Să înțelegi și să accepți că vor fi situații în care lucrurile nu vor ieși așa cum ți-ai imaginat.

      Pe scurt:
      – „hrănește” gândurile pozitive și nu pe cele negative
      – dacă ești obosit, ia o pauză (s-ar putea ca oboseala să afecteze motivația. Doar dacă ești rupt de oboseală e firec să nu mai ai chef de prea multe)
      – planifică pe zile, cam câte zile vei aloca pentru fiecare materie și menține echilibrul între zonele vieții așa cum am scris în articol

      Reply
    1. Cristi Pavel Post author

      să știi că m-am gândit și la asta 😀
      Numai acele 10 flotări sunt minimul minimorum, pentru zilele în care toată ziua stau cu nasu-n monitor și nu mă mișc deloc.

      Reply
  2. Pingback: Cum sa ai relatii bune fara sa devii un sclav (pentru siguranta) | Scapă de frică

Spune-ti parerea