Secretul la a avea incredere doar adoptand o pozitie a corpului

secretul la a avea incredere doar dobandind o pozitie a corpului

Gigel, e un bărbat care e plin de încredere. Ionel e un bărbat care ezită să facă ceea ce își dorește și adesea se simte blocat.

Nu știm ce e în mintea lor. Nu știm la ce se gândesc și nu-i cunoaștem atât de bine încât să ne simțim confortabili să mergem și să-i întrebăm „bă, cum faci?”

Observăm doar că Gigel adesea e relaxat, indiferent că e în centrul atenției sau nu, indiferent că cere ceva sau i se cere ceva. Ionel, se face mic atunci când e printre oameni, are mișcări rapide, e agitat și adesea se bâlbâie.

Gigel, chiar dacă face greșeli și intră în situații penibile, tot zâmbește și chiar râde de propriile greșeli. Se mișcă la fel de relaxat aproape în orice situație, nu se agită dacă e întrerupt și ocupă atâta spațiu încât să se simtă confortabil.

Ionel e tot timpul cu scutul ridicat, evită să atragă prea mult atenția asupra sa pentru ca nu cumva să apară într-o lumină negativă. Când râde, parcă râde forțat și apoi se oprește dintr-o dată.

Gigel are încredere în el, se vede. Ionel nu prea are, se vede.

Cum poți fi Gigel și nu Ionel?

Imitându-l pe Gigel.

Ne uităm la limbajul lui corporal, la cum își ține mâinile, la cât spațiu ocupă, dacă zâmbește sau nu, dacă stă cocoșat sau cu spatele drept, dacă se mișcă brusc sau mai încet și îl imităm.

Ok, dar dacă-l imit nu voi mai fi eu, cei din jur mă vor percepe ca fiind penibil și vor râde de mine. N-ai cum, nu funcționează, măi Cristi.

Psihologul social Amy Cuddy a făcut un experiment care demonstrează opusul.

A format 2 grupe de oameni. Pe unii i-a pus să adopte poziții de încredere iar pe alții poziții de „lipsă de încredere”.

Cei care au adoptat „poziția de încredere”, aveau nivelul testosteronului (hormomul dominanței) ridicat și nivelul cortizolului (hormonul stresului) scăzut.

Cei care au adoptat „poziția de neîncredere”, aveau nivelul testosteronului scăzut și nivelul cortizolului ridicat.

De ce le-a prelevat probe de hormoni? Pentru că ei sunt la legătura dintre minte și corp. Prin ei putem vedea cum mintea influențează corpul, sau, cum corpul influențează mintea, deoarece aceste componente fiziologice afectează emoțiile, gândurile dar și procesele chimice care sunt legate de corp.

Apoi, după ce le-a evaluat starea hormonală, le-a propus o sarcină de joc de noroc. Cei care au adoptat poziții de încredere (și aveau nivelul testosteronului ridicat și al cortizolului scăzut) au acceptat și aveau senzația că vor câștiga, chiar dacă e o sarcină de joc de noroc. Cei care au adoptat poziția de „neîncredere” nu s-au entuziasmat să joace.

Ce ne spune acest lucru? Că un nivel ridicat de testosteron ne mărește toleranța la risc.

Adică, dacă avem încredere în noi, suntem mai dispuși să riscăm și astfel, ne cresc șansele să câștigăm.

Un profesor de la facultate, adesea ne spune „riscuri mari, câștiguri mari; riscuri mici, câștiguri mici”.

Ok, ai ințeles că dacă te prefaci că ai încredere, chiar ajungi în cele din urmă să ai încredere? (ai dovada că se produc schimbări la nivel fiziologic)

Ce să faci ca să ai încredere în tine:

De fiecare dată când urmează să ai o situație unde ai nevoie de încredere, adoptă o poziție specifică unei persoane care are încredere.

  • Ocupă mult spațiu
  • Stai deschis la corp („puțin lăbărțat”)
  • Brațele deschise (nu încrucișate)
  • Spatele drept
  • Picioarele deschise (nu încrucișate)

Dacă poți, dute undeva unde nu te vede nimeni (într-o toaletă, de ex.) și adoptă o poziție asemănătoare cu cea pe care o au de obicei maratoniștii când câștigă sau fotbaliștii când înscriu.

sursa foto

Dacă ești în public și nu poți adopta „poziția învingătorului”, alege câteva din pozițiile pe care le-am enumerat mai sus.

Adoptă cât poți de des acele poziții corporale de încredere, în schimbul celor de neîncredere și, în cele din urmă, vei deveni o persoană încrezătoare în propriile forțe.

De fiecare dată când nu te simți foarte încrezător, adoptă acea poziție, chiar dacă nu te simți prea confortabil la început. Ai răbdare să se producă acele schimbări la nivel fiziologic și vei începe în cele din urmă să te simți încrezător. Iar când vei reuși să te simți încrezător, vei deveni încrezător și vei sparge blocajele care te opresc să faci ceea ce îți dorești.

Vreau să-mi spui printr-un comment mai jos în ce situație ai de gând să aplici prima dată „pastila de încredere”? (școală/facultate/job/interacțiunea cu sexul opus/cercul de prieteni, etc.)

Cu spatele drept, picioarele și mâinile deschise,

Cristi Pavel

Autor foto

Aboneaza-te prin mail

si primesti ghidul gratuit - Cum controlezi orice frica intensa sau emotii puternice - 3 metode prin care sa reduci din senzatiile neplacute:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 thoughts on “Secretul la a avea incredere doar adoptand o pozitie a corpului

  1. tudor d.

    da, e foarte adevarat, testat si de mine asta de multe ori, de obicei funcioneaza… 🙂

    Reply
    1. Cristi Pavel Post author

      Spunând „de obicei funcționază”, îmi aduce aminte de un principiu din psihologia științifică: nu există siguranță sau tehnici care să funcționeze absolut de fiecare dată, cu absolut fiecare persoană, în absolut orice context sau situație. Există tehnici și procedee care au probabilități mai ridicate sau mai scăzute de a fi eficiente.

      Nu există acest absolutism, pe care noi ca oameni, îl căutăm în realitate. Există doar probabilități.

      Reply

Spune-ti parerea